Izba świadczy szeroki pakiet usług proinnowacyjnych, mających na celu podniesienie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw.
Szczegółowa oferta usług znajduje się obok.
Osobą do kontaktu w sprawie usług proinnowacyjnych jest:
Iwona Wesołek tel.: 61 851 78 48, e-mail: i.wesolek@pcc.org.pl
Poniżej znajdą Państwo podstawowe pojęcia dotyczące innowacji.
Innowacją jest każda zmiana, która coś ulepsza, daje nową jakość lub pozwala stworzyć nowy produkt czy usługę.
Powszechnie w praktyce gospodarczej wyróżnia się cztery typy innowacji:
Innowacje technologiczne/techniczne.
Uważane za najważniejsze, gdyż przynoszą największą wartość dodaną oraz najwyższe dochody przedsiębiorcy, będące jednak także najbardziej kosztowne. Przyczyniają się one do rozwoju produktów i usług. Bazują na wynikach prac naukowych i działalności badawczej. Ten typ innowacji jest często źródłem innowacji organizacyjnych oraz procesowych.
Innowacje organizacyjne.
Polegające na zmianie w sposobie funkcjonowania przedsiębiorstwa, zmianie organizacji pracy, czy organizacji zarządzania. Mają często charakter bezkosztowy i związane są z racjonalizacją organizacji lub dostosowaniem jej do zmieniających się przepisów prawa, czy wymogów ze strony klientów.
Innowacje procesowe.
Bardzo często powiązane z wprowadzeniem innowacji technicznych. Dotyczą wprowadzenia zmian w procesie produkcji, czy też procesie świadczenia usług.
Innowacje marketingowe.
Dotyczą sfery sprzedaży i dystrybucji gotowych produktów i usług. Są to na przykład nowe opakowania, nowe formy reklamy, czy nowe strategie cenowe.
Często wszystkie typy innowacji występują łącznie, zwłaszcza w przedsiębiorstwach produkcyjnych (wytwarzanie nowych produktów). W przedsiębiorstwach usługowych zastosowanie mają przede wszystkim innowacje organizacyjne oraz marketingowe.
Świadczone przez Izbę usługi związane są z doradztwem przy wdrażaniu wszystkich typów Innowacji.