Międzynarodowy projekt Global Cluster to projekt finansowany ze środków Komisji Europejskiej. Głównym celem projektu było nawiązanie współpracy przedsiębiorstw krajowych z unijnymi. Koordynatorem Projektu było Euro Info Center z Wiesbaden w Niemczech.
Polska Izba Importerów, Eksporterów i Kooperacji była partnerem oraz wyłącznym przedstawicielem na Polskę projektu. Projekt miał na celu pomoc w poszukiwaniu partnerów handlowych w całej Europie, tworzenie sieci zależności handlowych pomiędzy europejskimi przedsiębiorcami. W Projekcie brało udział 20 partnerów - koordynatorów z 13 krajów (Niemcy, Francja, Belgia, Włochy, Wielka Brytania, Finlandia, Hiszpania, Polska, Republika Czeska, Słowacja, Słowenia, Węgry, Estonia).
W ramach projektu odbyły się trzy giełdy kooperacyjne, towarzyszące następującym imprezom targowym: 7-10 listopada 2007 Międzynarodowe Targi Ecomondo, które są targami odzyskiwania materiałów i energii oraz rozwoju ochrony środowiska, Rimini / Włochy
24-25 stycznia 2008 Międzynarodowe Targi Przemysłu Spożywczego Grune Woche , Berlin /Niemcy
22-23 Maja 2008 Międzynarodowe Targi Przemysłowe , Nitra / Słowacja
Podczas giełd kooperacyjnych uczestniczący przedsiębiorcy mieli zapewnione spotkania handlowe z wcześniej dobranymi partnerami handlowymi z 20 państw uczestników Projektu „Global Cluster”. Giełdy kooperacyjne poprzedziły warsztaty, na których przedsiębiorcy zapoznali się z zasadami międzynarodowej współpracy, pojęciem klasteringu, jak również działaniem na poszczególnych rynkach zagranicznych.
Rezultaty: 16 firm biorących udział w giełdach, 71 osoby przeszkolone w zakresie korzyści z udziału w spotkaniach kooperacyjnych,
Termin realizacji: 19.12.2006-19.06.2008
Kalendarium
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | ||
06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 |
Najbliższe wydarzenie
