Zapraszamy na bezpłatne szkolenie "Zarządzanie ryzykiem, a skuteczna sprzedaż na rynkach zagranicznych”, 29-30.06.2020
2020-06-17
Projekt szkoleniowy jest dofinansowany ze środków budżetowych Urzędu Miasta Poznania przeznaczonych na realizację zadań publicznych. Data: 29-30.06.2020 r., godz.: 10:00-16:00 Organizator: Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji Czas szkolenia on-line: 10:00 - 13:00 Czas zdalnej, indywidualnej pracy: 13:00 - 16:00
Ważne!
Prosimy, aby każdy z Uczestników szkolenia przygotował:
- sprawny/ działający mikrofon - celem usprawnienia komunikacji, a w tym skuteczności szkolenia
- sprawną/ działającą kamerę - celem usprawnienia komunikacji, a w tym skuteczności szkolenia
- arkusz Microsoft Word/ lub podobny – celem wykonywania zadań
Link logujący na szkolenie zostanie Państwu przesłany dzień przed szkoleniem.
DZIEŃ I – WARSZTATU ONLINE 3h +zdalna, indywidualna praca Uczestnika szkolenia 4h
I. Przepisy regulujące handel zagraniczny
1.1. Akty prawne istotne z punktu widzenia obrotu zagranicznego (konwencje
międzynarodowe, umowy dwu- i wielostronne, prawo wspólnotowe)
1.2. Prawo właściwe dla umowy w handlu zagranicznym i ryzyka z tym związane
1.3. Obowiązki podatkowe i statystyczne w obrocie zagranicznym
II. Transakcja w handlu zagranicznym i jej etapy
2.1. Definicja transakcji zagranicznej i obowiązki z niej wynikające
2.2. Omówienie procesu transakcyjnego ze wskazaniem podmiotów w nim uczestniczących oraz ich roli dla prawidłowej realizacji transakcji zagranicznej
2.3. Etapy transakcji zagranicznej i obowiązki z nich wynikające
2.4. Ryzyka pojawiające się na etapie przygotowania i realizacji transakcji
III. Wybrane elementy ryzyka rynkowego i transakcyjnego oraz sposoby ich ograniczania
3.1. Rodzaje ryzyk w handlu zagranicznym
3.2. Ryzyko transakcyjne i rynkowe oraz sposoby ich ograniczania
3.3. Zarządzanie ryzykiem kredytowym w ramach realizacji transakcji
3.4. Formy zabezpieczeń transakcji handlowych
3.5. Alternatywne metody zabezpieczania należności handlowych
3.6. Naturalne metody zabezpieczania się przed tym ryzykiem walutowym
IV. Poszukiwanie i ocena partnerów handlowych na rynkach zagranicznych
4.1. Proces szukania kontrahenta
4.2. Metody poszukiwania partnerów handlowych
4.3. Instytucje wsparcia dla poszukiwania partnerów handlowych
4.4. Ryzyko związane z wyborem partnera zagranicznego i sposoby jego ograniczania
4.5. Ocena wiarygodności kontrahenta
4.6. Różnice kulturowe wpływające na zachowania partnerów handlowych (komunikacja, strategia, proces negocjacji)
Pierwszego dnia prezentację nt. Finansowego wsparcia wielkopolskich Przedsiębiorców z sektora MŚP przedstawi p. Monika Łebedyńska Starszy Specjalista ds. Obsługi Klienta Wielkopolskiego Funduszu Rozwoju.
DZIEŃ II – WARSZTATU ONLINE 3h +zdalna, indywidualna praca Uczestnika szkolenia 4h
V. Zawieranie umów
5.1. Tworzenie oferty, jej elementy, zapisy niezbędne dla prawidłowej realizacji transakcji
5.2. Skuteczność oferty
5.3. Odwołanie a cofnięcie oferty w świetle obowiązujących przepisów
5.4. Elementy ryzyka w procesie ofertowania i sposoby ich ograniczania
5.5. Kontrakt i jego elementy
5.6. Analiza zapisów w kontrakcie niezbędnych z punktu widzenia prawidłowości jego realizacji i ograniczenia ryzyka transakcyjnego
VI. INCOTERMS 2020 i ich rola w procesie zawierania oraz realizacji transakcji zagranicznych- praca indywidualna, zdalna Uczestnika szkolenia
6.1. Omówienie formuł handlowych stosowanych w handlu zagranicznych dla określania warunków dostaw
6.2. Wskazanie różnic wynikających ze stosowania INCOTERMS 2010, a INCOTERMS 2020
6.3. Zalety z korzystania z INCOTERMS 2020 dla skutecznej realizacji dostawy
VII. Negocjacje handlowe a zwyczaje kulturowe w transakcjach zagranicznych
7.1. Definicja „dobrego” negocjatora
7.2. Przygotowanie do negocjacji i jego wpływ na pomyślność procesu negocjacyjnego
7.3. Sposoby prowadzenia negocjacji i techniki negocjacyjne
7.4. Ryzyka w procesie negocjacji
7.5. Najczęściej popełniane błędy podczas negocjacji
7.6. Jak aspekty kulturowe wpływają na sposób i przebieg procesu negocjacyjnego
7.7. Cechy poszczególnych kultur i ich wpływ na przebieg procesu negocjacyjnego
Dodatkowo każdego dnia 2h doradztwa
Rejestracja do 28.06.2020
Zgłoszenia przyjmowane są tutaj: https://forms.gle/iUV6AFnC1cs88gDNA
Uwaga: Liczba miejsc jest ograniczona do 15 – 20 uczestników. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Cel szkolenia:
Prowadzenie sprzedaży zagranicznej wiąże się z szeregiem działań i przygotowań, które należy podjąć wobec planowanego wejścia czy rozwoju na obcym rynku. Przedsiębiorcy oprócz produktów/usług, które chcą sprzedawać zagranicznym kontrahentom powinni posiadać wiedzę o rynku i potencjalnych partnerach handlowych, wiedzę prawną, marketingową, zaplecze finansowe, strategię oraz umiejętności negocjacji warunków transakcji. Współpraca gospodarcza na rynkach zagranicznych wiąże się z powstawaniem sytuacji losowych, często niezależnych od zagranicznych partnerów, jednakże do tej grupy ryzyk z pewnością nie należy wybór partnera. Ryzyko wyboru partnera związane jest często z brakiem informacji na jego temat, niepełną informacją, a w skrajnym przypadku zaniechaniem jej pozyskania. Wybór partnera zagranicznego pociąga za sobą konsekwencje z jednej strony korzystne dla firmy, gdy mamy do czynienia z wiarygodnym klientem zainteresowanym długofalową współpracą, a z drugiej strony „bolesne” w przypadku wyboru partnera nieuczciwego. Ryzyka wyboru partnera nie można całkowicie wyeliminować, natomiast można je z pewnością ograniczyć podejmując odpowiednie kroki. Mając świadomość ryzyk występujących w transakcjach zagranicznych możemy próbować je minimalizować. Powodzenie realizacji transakcji zagranicznej uzależnione jest także od prawidłowo określonych warunków dostaw, tzn. w taki sposób skonstruowanych, aby obie strony wiedziały nie tylko po czyjej stronie są i jakie rodzaju obowiązki, ale kto i kiedy ponosi ryzyko za transakcję. Niezwykle pomocne w tym zakresie są zwyczaje handlowe powszechnie stosowane w handlu międzynarodowym, do których należą INCOTERMS, zwłaszcza w kontekście zmian wprowadzonych w 2020 roku. Wiedza i praktyka zdobyta podczas warsztatów z pewnością przyczyni się do uniknięcia wielu pułapek jakie czyhają na przedsiębiorców upatrujących swoich szans na rozwój przez eksport.