SZKOLENIE ONLINE: Optymalizacja, efektywność i wydajność w firmie, 15-16.11.2021
2021-10-27
Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji pragnie zaprosić Państwa do wzięcia udziału w praktycznych, BEZPŁATNYCH WARSZTATACH pt.: SZKOLENIE ONLINE: Optymalizacja, efektywność i wydajność w firmie Projekt szkoleniowy jest dofinansowany ze środków budżetowych Urzędu Miasta Poznania przeznaczonych na realizację zadań publicznych.
Data: 15-16.11.2021
Organizator: POLSKA IZBA GOSPODARCZA IMPORTERÓW, EKSPORTERÓW I KOOPERACJI
Czas szkolenia online: 9:00 – 13:00
Mentoring/ Indywidualne doradztwo: 13:00 – 15:00
Praca zdalna, indywidualna: 15:00-17:00
Ważne!
Prosimy by każdy z Uczestników szkolenia przygotował:
• sprawny/ działający mikrofon - celem usprawnienia komunikacji, a w tym skuteczności szkolenia
• sprawną/ działającą kamerę - celem usprawnienia komunikacji, a w tym skuteczności szkolenia
• arkusz Microsoft Word/ lub podobny – celem wykonywania zadań
Link logujący na szkolenie zostanie Państwu przesłany dzień przed szkoleniem.
Program:
Dzień pierwszy (15.11.2021, poniedziałek):
1. Świadomość zarządzania jakością
1.1. Zarządzanie jakością a może jakość zarządzania – wprowadzenie
1.2. Zaangażowanie zarządzających i wszystkich pracowników
1.3. Waga komunikacji
1.4. Poznanie odpowiedzialności
1.5. Tworzenie efektywnych zespołów
1.6. Efekt synergii pracy zespołu– daje sukces
2. Identyfikacja procesów w firmie - określenie potencjałów usprawnień, zdefiniowania aktualnego poziomu efektywności procesów
2.1. Podejście procesowe
2.2. Zarządzanie procesami PDCA,
2.3. Arkany ciągłego doskonalenia
2.4. Cele i mierniki
2.5. Lider i zespół
Dzień drugi (16.11.2021, wtorek):
3. Filozofia Kaizen
3.1. Kaizen - “Kai” =zmiany, a “Zen” = na lepsze
3.2. 10 zasad Kaizen 3.3. Korzyści Kaizen
4. Total Quality Management (TQM)
4.1. Zasady TQM
4.2. Podejście systemowe do zarządzania jakością
4.3. Metody TQM a zarządzanie firmą
5. Ciągłe doskonalenie – wpływ grup formalnych i nieformalnych
5.1. Redukcja kosztów
5.2. Strategia „kół jakości” i wpływ na doskonalenie
5.3. Metoda delficka
5.4. Korekcja, działania korygujące i zapobiegawcze
6. Narzędzia optymalizujące zyskowność firmy
6.1. Domy jakości - QFD
6.2. 5-S – eliminacja marnotrawstwa w praktyce
6.3. 3-M - Identyfikacja strat (Muda, Mura, Muri)
6.4. 5WHY
6.5. Diagram przyczynowo – skutkowy - Ość Ishikawy
Rejestracja do 14.11.2021
Zgłoszenia przyjmowane są na formularzu https://forms.gle/ZXyKmtMgYRRiKKEM6
Decyduje kolejność zgłoszeń.
Uwaga: Liczba miejsc jest ograniczona do 15 -20 uczestników. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Cel szkolenia:
W dobie pandemii i związanego z nią globalnego kryzysu gospodarczego efektywność stanowi kluczowy czynnik, który buduje przewagę konkurencyjną firm i pozwala im przetrwać. Efektywność organizacji zależy w dużej mierze od zaangażowanych i usatysfakcjonowanych swoją pracą pracowników. By skutecznie zwiększać efektywność organizacji, potrzebujemy liderów, którzy skupiają swoje działania na dwóch rzeczach, po pierwsze na regularnym rozwiązywaniu problemów pracowników, co zwiększa ich satysfakcję z pracy oraz, po drugie, na budowaniu zaangażowania pracowników, co przełoży się na ich efektywność.
Warsztat niezbędny dla firm w transformacji i w drodze do ciągłego doskonalenia procesów.
Uczestnicy nauczą się pokonywać przeszkody w procesie zmian oraz będą wspierać w budowaniu organizacji opartej na filozofii Kaizen, kulturze Lean Management, wykorzystującej narzędzia: 5-S, 3M, 5WHY, diagram przyczynowo – skutkowy, OFD, itp.
Zadaniem kultury organizacyjnej jest wzmacnianie postaw i działań pracowników w przedsiębiorstwie. Odpowiednio dobrane procesy oraz narzędzia, relacje i styl zarządzania jakością, a także współpracujący zespół, to kluczowe czynniki pozwalające osiągnąć ponadprzeciętne wyniki w biznesie.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się na temat skutecznych rozwiązań optymalizujących dla firmy:
• nie dopuszczenie do wyjścia produktu/ usługi niezgodnej
• redukcja ilość braków
• obniżenie kosztów
• redukcja wartości magazynu surowców i komponentów
• wzrost wydajności procesów
• wzrost efektywności pracowników
• redukcja awarii.
Ilość miejsc ograniczona.
Bliższych informacji udziela Pani Iwona Wesołek, e-mail: i.wesolek@pcc.org.pl