Doradzamy przedsiębiorcom

Aktualności

Aktualności

”MARKETING W MAŁEJ FIRMIE” - Zaproszenie na bezpłatne warsztaty dla firm i osób z Poznania, 28-30.09.2016

2016-09-02

Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji, wraz z Wielkopolską Izbą Rzemieślniczą oraz z Wielkopolską Izbą Przemysłowo-Handlową pragnie zaprosić Państwa do wzięcia udziału w praktycznych, BEZPŁATNYCH WARSZTATACH pt.: ”MARKETING W MAŁEJ FIRMIE” Projekt szkoleniowy jest dofinansowany ze środków budżetowych Urzędu Miasta Poznania przeznaczonych na realizację zadań publicznych.

Trzydniowy  warsztat jest adresowany dla zarejestrowanych firm oraz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej,  które chciałyby zdobyć praktyczną wiedzę
z zakresu marketingu.

Warsztaty odbywać się będą w godz. 08:00 – 16:00 w następujących terminach:


III edycja 

Dzień 1 – 28.09.2016
Dzień 2 – 29.09.2016
Dzień 3 -  30.09.2016

IV edycja 

Dzień 1 – 24.10.2016
Dzień 2 – 25.10.2016
Dzień 3 -  36.10.2016


PROGRAM WARSZTATÓW

. Dzień 1
1. Rola marketingu w małej firmie:

  • czym jest marketing,
  • podstawowe pojęcia z zakresu marketingu (ujęcie praktyczne),
  • narzędzia marketingu,
  • podstawowe koncepcje marketingowe; czym jest zarządzanie marketingiem,
  • marketing mix w praktyce.

2.  Budowanie strategii marketingowej- analiza strategiczna:

  • identyfikacja makro i mikrootoczenia firmy- podstawowe metody badawcze
  • analiza wewnętrzna
  • określenie celów i zdefiniowanie strategii przedsiębiorstwa,
  • wdrożenie i realizacja strategii,
  • metody kontroli efektów.

3. Zasady i znaczenie segmentacji strategicznych klientów

Dzień 2
1. Promocja produktów:

  • podstawy promocji produktów
  • reklama- zadanie, rodzaje, organizowanie, metody badania skuteczności, środki wspierania sprzedaży
  • public relations- koncepcja, skuteczność.

2. Sztuka budowania wizerunku:

  • identyfikacja wizualna- nazwa, logo,
  • budowanie marki- pozytywnych relacji z interesariuszami (klienci, dostawcy, odbiorcy, personel, administracja, itp.)
  •  analiza potrzeb.

Dzień 3
1. Zarządzanie produktem:

  • kierowanie rozwojem produktu (od momentu wprowadzenia na rynek, jak zachęcić, jak się wyróżnić, jak wygrać w walce konkurencyjnej),
  • polityka cenowa (wpływ ceny na wyniki firmy, decyzje cenowe, znaczenie zachęt cenowych, rabatów, kalkulacje cen własnych, „podstępy cenowe”).
  • organizowanie dystrybucji produktów (podstawowe kanały oraz wybór właściwego, podstawy logistyki).

2. Optymalna strategia promocji sprzedaży – jako elementu promotion – mix:

  • promocja konsumencka
  • promocja handlowa
  • promocja skierowana do personelu sprzedaży
  • promocja biznesowa

    Miejsce odbywania się warsztatów:
    Wielkopolska Izba Rzemieślnicza, 61-874 Poznań, al. Niepodległości 2.
    Sala szkoleniowa nr 22

    Prelegenci:

    Bogumiła Frąckowiak – Mgr ekonomii,  ukończony Wydział Ekonomiki i Produkcji na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, kierunek:  ekonomika i organizacja handlu zagranicznego, akredytowany konsultant Krajowego Systemu Usług do realizacji usług szkoleniowych, doradczych ogólnych i proinnowacyjnych, informacyjnych, posiadająca praktyczne doświadczenie trenerskie i w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem, marketingiem podczas 28-letniej pracy zawodowej w:  Polskie Izbie Handlu Zagranicznego, Wielkopolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej, Wielkopolskiej Izbie Rzemieślniczej, specjalista w dziedzinie negocjacji handlowych.


    Magdalena Robaszkiewicz – MGR zarządzania, marketingu, inżynierii jakości i ergonomii (absolwentka Politechniki Poznańskiej). Zarządzanie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej Consulting Coaching Business (CCB), tematycznie związanej z profesjonalnym doradztwem biznesowym. Wieloletnie doświadczenie w świadczeniu i realizacji usług doradczych i szkoleniowych dla sektora MMSP, związanych z analiza rynku, klasteringiem, pozyskiwaniem zewnętrznych źródeł finansowania działalności gospodarczej, sporządzanie planów marketingowych, biznes planów, szacownie przychodów przy jednoznacznym określaniu kosztów inwestycyjnych, kształtowaniem modelów biznesowych, wdrażaniem, utrzymywaniem i ciągłym doskonaleniem systemów zarządzania jakością. Specjalizacje: zarządzanie marketingowe (Arbiter przy Sądzie Arbitrażowym Nowotomyskiej Izby Gospodarczej), procesy sprzedażowe, systemy zarządzania jakości (audytor SZJ, specjalista KAIZEN, TQM, TPM), organizacja i zarządzanie. Konsultant Krajowego Systemu Usług Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
    od 2005 roku. Członek kapituły Konkursu Gospodarczo – Samorządowego HIT Wielkopolska. Przez wiele lat koordynator licznych projektów twardych jak i miękkich. Doświadczenie praktyczne w kontrolingu i monitoringach firm, instytucji, uczelni wyższych, które pozyskały dofinansowanie inwestycyjne (w ramach rozliczeń PO KL). Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością (7 lat), audytor wewnętrzny (7 lat), Administrator Informacji Bezpieczeństwa (3 lata.)

    Uprzejmie prosimy o zgłoszenia ( karta zgłoszeniowa do pobrania tutaj )
    drogą mailową: anna.jaszewska@irpoznan.com.pl   
     
    Ilość miejsc jest ograniczona.
    Bliższych informacji udziela Pani Anna Jaszewska, tel. 61 859 35 33
     

< zobacz listę aktualności

Newsletter

Zostań członkiem izby

Członkiem Izby może zostać osoba prawna lub fizyczna, prowadząca działalność gospodarczą

więcej

Przeglądaj oferty

Nawiąż nowe kontakty biznesowe. Przeglądaj oferty zrzeszonych przedsiębiorstw.

więcej

Kontakt

Pl. Wolności 18
61-739 Poznań
Tel. 61 851 78 48
E-mail: izba@pcc.org.pl

więcej

Nasi partnerzy