Doradzamy przedsiębiorcom

Aktualności

Aktualności

Instytucje publiczne będą wdrażać e-fakturę

2017-05-17

Wdrażanie obowiązkowego odbioru faktur elektronicznych przez jednostki sfery finansów publicznych będzie głównym tematem tegorocznej edycji konferencji e-ADMINISTRACJA DLA BIZNESU 2017, która odbędzie się 24 maja w Warszawie.

Konferencjae-ADMINISTRACJA DLA BIZNESU 2017 (EAB 2017) stanowi platformę wymiany informacji o rządowych planach rozwoju i potrzebach świata biznesu w obszarze e-administracji. Polska Izba Gospodarcza Importerów, Ekspsorterów i Kooperacji objęła  konferencję patronatem.


Podczas konferencji EAB 2017 będą omawiane aspekty prawne, wyzwania oraz korzyści związane z procesem obsługi elektronicznych faktur w urzędach. Poznamy punkt widzenia przedstawicieli instytucji publicznych, a także dowiemy się, jak powinno wyglądać krok po kroku wdrożenie elektronicznego fakturowania w administracji. Przedstawione zostaną również dobre praktyki w tym obszarze zaczerpnięte z innych krajów. Zwieńczeniem konferencji będzie debata z udziałem ekspertów zatytułowana "Chmura, giga dane i prywatność w dobie e-faktur".


Obecnie faktura papierowa musi zostać wydrukowana i przesłana pocztą. To generuje wydatki oraz podnosi koszty firmy i zamawiających. Wprowadzenie e-faktur przez jednostki administracji publicznej zmniejszy koszty transakcyjne w obrocie gospodarczym.Stosowanie faktur elektronicznych wpłynie również korzystnie na system płatności bezgotówkowych.


Konferencja skierowana jest do przedstawicieli instytucji publicznych, przede wszystkim dyrektorów departamentów finansowych, skarbników, głównych informatyków oraz przedsiębiorców realizujących dostawy dla sektora publicznego.
Udział w konferencji będzie dobrą okazją do zapoznania się z tematem wprowadzania w administracji odbioru faktur elektronicznych i do dalszej dyskusji nad kierunkami rozwoju usług elektronicznych w Polsce.


Organizatorami konferencji są Ministerstwo Rozwoju oraz Instytut Logistyki i Magazynowania, który od wielu lata wspiera rozwój e-administracji i wdrażanie e-usług, współpracując z organami publicznymi w kraju i za granicą.
Udział w konferencji jest bezpłatny. Program i informacje organizacyjne znajdują się na stronie: https://www.konferencja-eab.pl/


INSTYTUT LOGISTYKI I MAGAZYNOWANIA - Instytut Badawczy realizuje prace badawczo-rozwojowe i usługi doradcze podnoszące efektywność funkcjonowania instytucji publicznych, przedsiębiorstw i całych łańcuchów dostaw. Realizuje projekty rządowe związane z rozwojem administracji elektronicznej w Polsce. Wdraża pilotażowe projekty mające na celu poprawę dostępu obywateli i przedsiębiorców do elektronicznych usług publicznych w Europie. Aktywnie działa w europejskiej przestrzeni badawczej w ramach projektów z obszaru ICT i logistyki.
 

< zobacz listę aktualności

Newsletter

Kalendarium

Sierpień 2017

P W Ś C P S N
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Punkt konsultacyjny

Zostań członkiem izby

Członkiem Izby może zostać osoba prawna lub fizyczna, prowadząca działalność gospodarczą

więcej

Przeglądaj oferty

Nawiąż nowe kontakty biznesowe. Przeglądaj oferty zrzeszonych przedsiębiorstw.

więcej

Kontakt

Pl. Wolności 18
61-739 Poznań
Tel. 61 851 78 48
E-mail: izba@pcc.org.pl

więcej

Nasi partnerzy