Doradzamy przedsiębiorcom

Aktualności

Aktualności

Bezpłatne warsztaty ”MARKETING W MAŁEJ FIRMIE”

2015-03-27

Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji, wraz z Wielkopolską Izbą Rzemieślniczą oraz z Wielkopolską Izbą Przemysłowo-Handlową pragnie zaprosić Państwa do wzięcia udziału w praktycznych, BEZPŁATNYCH WARSZTATACH pt.: ”MARKETING W MAŁEJ FIRMIE”. Projekt szkoleniowy jest dofinansowany ze środków budżetowych Urzędu Miasta Poznania przeznaczonych na realizację zadań publicznych.

Trzydniowy  warsztat jest adresowany dla zarejestrowanych firm oraz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej,  które chciałyby zdobyć praktyczną wiedzę z zakresu marketingu, w tym m.in.: budowania strategii marketingowej- analiza strategiczna, promocji produktów, sztuki budowania wizerunku, zarządzania produktem, e-marketingu, czyli promocji firmy w sieci.

Warsztaty odbywać się będą w godz. 08:00 – 16:00 w następujących terminach:

I edycja  

Dzień 1 – 13.04.2015
Dzień 2 – 14.04.2015
Dzień 3 -  15.04.2015

II edycja 

Dzień 1 – 16.09.2015
Dzień 2 – 17.09.2015
Dzień 3 -  18.09.2015

III edycja 

Dzień 1 – 28.10.2015
Dzień 2 – 29.10.2015
Dzień 3 -  30.10.2015


PROGRAM WARSZTATÓW


Dzień 1
1. Rola marketingu w małej firmie:
-  czym jest marketing,
-  podstawowe pojęcia z zakresu marketingu (ujęcie praktyczne),
-  narzędzia marketingu,
-  podstawowe koncepcje marketingowe; czym jest zarządzanie marketingiem,
-  marketing mix w praktyce.

2.  Budowanie strategii marketingowej – analiza strategiczna:
-   identyfikacja makro i mikrootoczenia firmy – podstawowe metody badawcze
-   analiza wewnętrzna
-  określenie celów i zdefiniowanie strategii przedsiębiorstwa,
-   wdrożenie i realizacja strategii,
-   metody kontroli efektów.

3. Promocja produktów:
-  podstawy promocji produktów
-  reklama – zadanie, rodzaje, organizowanie, metody badania skuteczności, środki wspierania sprzedaży
-  public relations – koncepcja, skuteczność.

Dzień 2

1. Sztuka budowania wizerunku:
-   identyfikacja wizualna – nazwa, logo,
-   budowanie marki – pozytywnych relacji z interesariuszami (klienci, dostawcy, odbiorcy, personel, administracja, itp.) – analiza potrzeb.

2. Zarządzanie produktem:
-   kierowanie rozwojem produktu (od momentu wprowadzenia na rynek, jak zachęcić, jak się wyróżnić, jak wygrać w walce konkurencyjnej),
-   polityka cenowa (wpływ ceny na wyniki firmy, decyzje cenowe, znaczenie zachęt cenowych, rabatów, kalkulacje cen własnych, „podstępy cenowe”),
-   organizowanie dystrybucji produktów (podstawowe kanały oraz wybór właściwego, podstawy logistyki)

Dzień 3
E-marketing czyli moja firma w sieci:
-  rodzaje i specyfika promocji w sieci,
-  podstawy tworzenia programu działań w Internecie,
-  krok po kroku: strona www, promocja w wyszukiwarkach, pozycjonowanie, itp.
-  badanie efektywności


Miejsce odbywania się warsztatów:

Sala szkoleniowa nr 4 w Ośrodku Doradczo-Szkoleniowym Wydziału Działalności Gospodarczej Urzędu Miasta Poznania, ul. Matejki  50.

Prelegenci:

Bogumiła Frąckowiak – dzień 1;

Mgr ekonomii,  ukończony Wydział Ekonomiki i Produkcji na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, kierunek:  ekonomika i organizacja handlu zagranicznego, akredytowany konsultant Krajowego Systemu Usług do realizacji usług szkoleniowych, doradczych ogólnych i proinnowacyjnych, informacyjnych, posiadająca praktyczne doświadczenie trenerskie i w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem, marketingiem podczas 28-letniej pracy zawodowej w:  Polskie Izbie Handlu Zagranicznego, Wielkopolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej, Wielkopolskiej Izbie Rzemieślniczej, specjalista w dziedzinie negocjacji handlowych.


Magdalena Robaszkiewicz – dzień 2 i 3;

MGR zarządzania, marketingu, inżynierii jakości i ergonomii (absolwentka Politechniki Poznańskiej). Zarządzanie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej Consulting Coaching Business (CCB), tematycznie związanej z profesjonalnym doradztwem biznesowym. Wieloletnie doświadczenie w świadczeniu i realizacji usług doradczych i szkoleniowych dla sektora MMSP, związanych z analiza rynku, klasteringiem, pozyskiwaniem zewnętrznych źródeł finansowania działalności gospodarczej, sporządzanie planów marketingowych, biznes planów, szacownie przychodów przy jednoznacznym określaniu kosztów inwestycyjnych, kształtowaniem modelów biznesowych, wdrażaniem, utrzymywaniem i ciągłym doskonaleniem systemów zarządzania jakością. Specjalizacje: zarządzanie marketingowe (Arbiter przy Sądzie Arbitrażowym Nowotomyskiej Izby Gospodarczej), procesy sprzedażowe, systemy zarządzania jakości (audytor SZJ, specjalista KAIZEN, TQM, TPM), organizacja i zarządzanie. Konsultant Krajowego Systemu Usług Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
od 2005 roku. Członek kapituły Konkursu Gospodarczo – Samorządowego HIT Wielkopolska. Przez wiele lat koordynator licznych projektów twardych jak i miękkich. Doświadczenie praktyczne w kontrolingu i monitoringach firm, instytucji, uczelni wyższych, które pozyskały dofinansowanie inwestycyjne (w ramach rozliczeń PO KL). Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością (7 lat), audytor wewnętrzny (7 lat), Administrator Informacji Bezpieczeństwa (3 lata.)


Uprzejmie prosimy o zgłoszenia (formularz zgłoszeniowy)
drogą mailową: izba@pcc.org.pl
 
Ilość miejsc jest ograniczona.
Bliższych informacji udziela Pani Iwona Wesołek, tel. 061 851 78 48

 

< zobacz listę aktualności

Newsletter

Zostań członkiem izby

Członkiem Izby może zostać osoba prawna lub fizyczna, prowadząca działalność gospodarczą

więcej

Przeglądaj oferty

Nawiąż nowe kontakty biznesowe. Przeglądaj oferty zrzeszonych przedsiębiorstw.

więcej

Kontakt

Pl. Wolności 18
61-739 Poznań
Tel. 61 851 78 48
E-mail: izba@pcc.org.pl

więcej

Nasi partnerzy