Bezpłatne warsztaty: Myślenie projektowe (design thinking) w nowoczesnej firmie, 20-22.11.2019
2019-10-30
Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji pragnie zaprosić Państwa do wzięcia udziału w praktycznych, BEZPŁATNYCH WARSZTATACH pt.:Myślenie projektowe (design thinking) w nowoczesnej firmie Projekt szkoleniowy jest dofinansowany ze środków budżetowych Urzędu Miasta Poznania przeznaczonych na realizację zadań publicznych.
Data: 20-22.11.2019r.
Miejsce:SALA SZKOLENIOWA C, II piętro Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa Urzędu Miasta Poznania PRZY UL. 28 CZERWCA 1956 NR 404
Organizator: POLSKA IZBA GOSPODARCZA IMPORTERÓW, EKSPORTERÓW I KOOPERACJI
AGENDA:
20.11.2019 (środa)
07:50 – 08:00 Rejestracja
08:00 – 09:30 1/ Design Thinking– WPROWADZENIE
• spójność pięciu elementów: produkt, komunikacja, informacja, otoczeniei usługi
09:30 – 09:45 Przerwa
09:45– 11:15 1/ Design Thinking
• myślenie rozwiązaniami vs. innowacja
• multidyscyplinarny zespół
• ludzie myślący kategoriami designu
11:15 – 11:30 Przerwa
11:30 – 13:00 2/ Design management
cays study
13:00 – 13:30 Przerwa
13:30 – 15:00 3/Rozproszony model Hobcrafta
4/ W poszukiwaniu twórczych rozwiązań
• scenariusz i ścieżka moderowania spotkania
15:00 – 15:15 Przerwa
15:15 – 16:00 4/ W poszukiwaniu twórczych rozwiązań
• myślenie kreatywne vs. Umysł analityczny
• burza mózgów, piramidy, mapy skojarzeń, efektywna selekcja i grupowanie koncepcji
• etapy tworzenia
• działania bez rozważania: wywiady, opinie
• wejście w świat odbiorcy oraz zmiana perspektywy
• porządkowanie informacji
praca w grupach
21.11.2019 (czwartek)
08:00 – 09:30 5/Projekt
• cechy pracy projektowej
• cykl życia projektu
Cays study
autodiagnoza
09:30 – 09:45 PRZERWA
09:45 – 11:15 6/Metodyka zarządzania projektem
• MP Bok
• Prince2
• Scrum
• Ten Step
11:15 – 11:30 PRZERWA
11:30 – 13:00 7/Organizacja pracy w ramach projektu
• fazy i cykl życia projektu
• etapy, kamienie milowe, produkty cząstkowe
• komunikacja w projekcie
• najczęstsze błędy
13:00 – 13:30 PRZERWA
13:30 – 15:00 8/Budowanie zespołu projektowego
•efektywnemetodypozyskiwaniawspółpracownikówibudowaniaichzaangażowania
• zespół projektowy – dobór ludzi do projektu
• kierownik projektu – jego rola i źródła władzy
• sponsor – obowiązki i uprawnienia
• koordynator – postać niedoceniana
• tzw. Szare eminencje
Autodiagnoza
15:00 – 15:15 PRZERWA
15:15 – 16:30 9/Planowanie i budżetowanie projektu
• najważniejsze narzędzie – Struktura Podziału Pracy (SPP)
• jak to robić w praktyce, czemu służy, najczęstsze błędy
• zarządzanie ryzykiem
• diagram sieciowy – kolejność zadań, wzajemne powiązania, ścieżka krytyczna, szacowanie czasu
• matryca RAM
Cays study
22.11.2019 (piątek)
08:00 – 09:30 9/ Planowanie i budżetowanie projektu c.d.
• harmonogram kontrolny – wykres Gantta
• skracanie czasu całkowitego – skutecznie i najmniejszym kosztem
• project budżetu I jego kontrola
Praca w grupach
09:30 – 09:45 Przerwa
09:45 – 11:15 10/Dokumentacja projektu
• dokumentacja inicjowania projektu
• organizacja
• plany
• uzasadnienie biznesowe
• rejestr ryzyk
• elementy sterowania
• strategia zarządzania komunikacją
11:15 – 11:30 Przerwa
11:30 – 13:00 11. Nadzór nad realizacją projektu
Cays study
13:00 – 13:30 Przerwa
13:30 – 15:00 12.Współpraca z dostawcami
Praca w grupach
15:00 – 15:15 Przerwa
15:15 – 16:00 13. Zamknięcie projektu
Rejestracja do 15.11.2019
Zgłoszenia przyjmowane są na formularzu zgłoszeniowym na adres: izba@pcc.org.pl
Uwaga: Liczba miejsc jest ograniczona do 15 -20 uczestników. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Podczas warsztatu uczestnicy otrzymają wydrukowane materiały dydaktyczne, certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu, zapewnione zostaną napoje. Dodatkowo przewidujemy bezpłatny mentoring: przewidujemy wyznaczenie dwóch dodatkowych min. 2-h dyżurów w siedzibie Izby, Plac Wolności 18, 61-739 Poznań, podczas których uczestnicy będą mogli skorzystać z bezpłatnego wsparcia w zakresie tematów, które ich interesują, związane z tematyką szkolenia.
Cel szkolenia:
- pozyskanie wiedzy teoretycznej w zakresie Design Thinking
- zapoznanie się z przykładami i rozważenie trudności występujących przy realizacji projektów
- zdobycie wiedzy praktycznej w zakresie Design Thinking i zarządzania projektami
Sylwetka trenera
Aneta Wyrwas
Politolog, od 2002 roku trener biznesu i negocjator, wykładowca-praktyk w ramach studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu oraz Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu. Specjalizuje się w badaniu i diagnozowaniu przedsiębiorstw w zakresie procesów zachodzących w zespołach pracowniczych i wypracowywaniu efektywnych rozwiązań w celu zwiększenia efektywności. Definiuje problemy, wskazuje grupom zarządczym możliwe rozwiązania i ich konsekwencje. Ma na swoim koncie wiele kompleksowych projektów: konstruowania systemów sprzedażowych, konstruowania systemów premiowych, czy konstruowania programów outplacementowych w tym m.in. dla Poczta Polska. Wielokrotnie tworzyła w firmach projekty typu high potential czy długofalowego rozwoju osobistego zarówno dla kadry menedżerskiej, jak i handlowej. Prowadzi warsztaty z zakresu kompetencji handlowych i menedżerskich m.in. sprzedaży, negocjacji handlowych, telemarketingu, obsługi klienta, prezentacji, komunikacji, zespołowości, asertywności, zarządzania, motywowania, rozwiązywania sytuacji trudnych, NLP i wiele innych. Posiada doświadczenie w pracy z zespołami handlowymi i menedżerskimi. Jest współautorem projektów szkoleniowych dofinansowanych z funduszy unijnych m.in. dla KIGNET sieci Aktywizacji Zawodowej Kobiet oraz dla sieci sklepów miniMAL (obecnie BILLA). Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologia w zarządzaniu. Interesuje się wywieraniem wpływu na ludzi zarówno w kontaktach bezpośrednich, jak i poprzez mass-media, zarówno w dziedzinie handlu, jak i polityki. Prywatnie interesuje się pszczelarstwem i fortyfikacjami pruskimi znajdującymi się na terenie Polski, a zwłaszcza na terenie miasta Poznania.